Mindfulness w życiu codziennym

Każdy rodzaj medytacji wymaga opanowania innych kompetencji przez jej entuzjastów. Istnieją medytacje: vipassana, dhjana, anapana, dhikr i wiele innych. Możemy mówić również o praktykowanej w zakonach benedyktyńskich medytacjach chrześcijańskich. Ostatnio, na popularności zyskuje medytacja mindfulness. Jest to odmiana medytacji, czerpiąca bardzo dużo ze wszystkich wyżej wymienionych rodzajów medytacji, o skuteczności potwierdzonej zachodnimi metodami naukowymi.

Autoterapia lub wydajność w mindfulness

kurs medytacji mindfulness - warszawaMetoda oparta na medytacji mindfulness została stworzona z myślą o pacjentach z lekkimi zaburzeniami o charakterze nerwicowym, polegającymi na ruminacjach, niemożności uporania się z przeszłymi wyborami, cierpiącymi na dolegliwości związane z gonitwami myśli. Wszystkie wyżej wymienione grupy dolegliwości mają wspólny korzeń związany z niemożnością moralnego rozstrzygnięcia kwestii jakiegoś swojego zachowania z przeszłości. Medytacja mindfulness pozwala skierować niechciane myśli na boczny tor. Nie eliminować ich, ale uczyć się godzenia z nimi i życia z nimi bez zadręczania się. Terapua mindfulness polega na odpuszczaniu sobie i na wyrzeczenie się wstępnych oczekiwań co do pewnych rzeczy. Poza tym, mindfulness uczy bycia tu i teraz i odczuwania danej chwili tu i teraz. Znaną metodą pierwszych nauczycieli mindfulness jest tzw. test rodzynki. Adepci medytacji mindfulness mieli zupełnie inaczej podejść do tematu jedzenia rodzynki: dotknąć jej, zbadać jej strukturę i powoli nadgryźć, starać się delektować chwilą. Kurs medytacji mindfulness – Warszawa to miejsce, gdzie tę medytację znajdziemy w wielu gabinetach psychoterapeutycznych – pomoże nam osobiście w autoterapii, nauczenia się podstaw medytacji, a jeżeli mamy wykształcenie psychiatryczne bądź psychologiczny to tego typu kur umożliwi nam implementowanie mindfulness w postaci zorganizowanych grup terapeutycznych. Mindfulness, jest treningiem uważności, jak oceniają ją jej twórcy. Na uważności bycia tu i teraz, czerpanie z chwili pełnymi garściami, bez dekoncentrowania się zbędnymi i niepotrzebnymi myślami, a także do uważności w sensie radzenia sobie z problemami życia codziennego i towarzyszącym im dylematom natury moralnej.

Furorę w dzisiejszych czasach robią ideologie, które łączą w sobie możliwości zastosowania ich w życiu codziennym i w życiu zawodowym. Nie inaczej jest z mindfulness. Pozwala ona poprawić swoją wydajność w życiu zawodowym poprzez ustanowienie odpowiedniego poziomu koncentracji w pracy, a także w życiu osobistym, jako ważny element autoterapii.