Marketing i remarketing

Personalizacja treści reklamowych skutecznym narzędziem remarketingu

Bez zbędnej kokieterii – kobiety różnią się od mężczyzn pod wieloma względami. Na przykład liczbą posiadanych par butów. Kiedy kobieta wybiera rodzaj obuwia, zwykle poszukuje nowego rozwiązania, czegoś, czego jeszcze nie miała, bo po prostu lubi zmiany. Z kolei mężczyzna, szukając nowych butów, kupuje… takie same bądź prawie identyczne jak te, które już posiada, ponieważ sprawdziły się raz, więc na pewno sprawdzą się i drugi.

Remarketing i jego skuteczność

Marketing i remarketingTen różniący obydwie płcie mechanizm wykorzystują producenci do prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych. Jednym z narzędzi, jakie stosuje się w biznesie jest remarketing, czyli system ponownego prezentowania reklam konsumentowi, który za pomocą różnych kanałów dotarł już raz do danej marki. Żeby jednak remarketing działał skutecznie, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach – jedną z nich jest właśnie rozróżnienie płci. Wszelkie działania podejmowane przez nas w sieci na co dzień zapisywane są w plikach Cookies, do których dostęp mają właściciele każdej witryny. Stąd właśnie mogą oni czerpać informacje na temat użytkowników sieci, by wykorzystywać je później do personalizowania treści wyświetlanych im w okienkach reklamowych. Niejednokrotnie zdarza nam się przeglądać sieć pod kątem planowania jakiegoś zakupu, jednak samą decyzję odkładamy często na tak zwane „potem”. Tu właśnie swój potencjał ujawnia remarketing – przypomnienie potencjalnemu klientowi o atrakcyjnej ofercie prowadzić może bezpośrednio do dokonania sprzedaży. Istotne jest przy tym sprecyzowanie grupy docelowej – jej wieku, płci, zainteresowań, a nawet stanu majątkowego. Klient, który raz wydał określoną kwotę na dany produkt, z pewnością po raz drugi przeznaczy na niego podobną sumę. Z kolei dla konsumenta, który zwlekał z zakupem do momentu przeceny towaru, pomocna w podjęciu decyzji zakupowej może okazać się akcja promocyjna polegająca na jednorazowym udzieleniu rabatu przy wydaniu określonej kwoty lub przy zapisaniu się do newslettera. Pamiętać należy jednak o tym, że każda grupa docelowa zasługuje na inny rodzaj komunikatu marketingowego – jeden produkt można zareklamować na wiele sposobów.

Mało istotne jest to, że dana marka ma w ofercie obuwie – ważne jest to, że jedne buty są doskonałe na niemal każdą okazję, inne z kolei korygują wadę postawy, eliminując ból pleców, a jeszcze inne wykonane są z materiału, dzięki któremu przetrwają w każdych, nawet najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych. Od właściwego rozpoznania grupy docelowej zależy więc przyjęcie odpowiedniej strategii reklamowej, która zdecydowanie może zwiększyć sprzedaż.

Więcej informacji na: Marketing w sieci – Pikseo Toruń

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *