Przyciemnianie tylnych szyb w samochodzie

Tuning samochodów, zwłaszcza wizualny, był ciągle i niezmiennie najbardziej popularnym zabiegiem wśród kolegów kierowców, zarówno nowicjuszy jak i zawodowych rajderów, więc artyści którzy specjalizowali się w malowaniu samochodów mieli stałe zajęcie. Oczywistym dodatkiem do takiego tuningu były przyciemniane szyby, które dodawały niemal każdemu przerobionemu samochodowi sportowego, nowoczesnego wyglądu.

Profesjonalne przyciemnianie szyb samochodowych

przyciemnianie szyb w aucie łódzkieWedle wymogów prawnych, tylko tylne szyby w samochodzie mogły zostać przyciemnione i to wyłącznie w taki sposób, by nie ograniczać w żaden sposób widoczności kierowcy. Powodowało to szereg problemów, gdyż najbardziej oczywiste metody przyciemniania szyb w końcu przestały spełniać owe wymogi, jednak dało to wielu artystom, zajmującym się tuningiem, o wiele większą motywację do szukania nowych metod na wykonywanie takich modyfikacji. Bardzo wiele warsztatów oferujących przyciemnianie szyb w aucie łódzkie stosowało najprostszą i najbardziej efektywną metodę, a mianowicie oklejanie szyb ciemnymi naklejkami. Owe naklejki były niemal identyczne z ochronnymi odmianami, używanymi na karoserię, choć oczywiście były półprzeźroczyste, i z zewnątrz wyglądały na całkowicie czarne, zwłaszcza odmiany o matowej powierzchni. Spełniały one wszystkie wymagania bo mimo przyciemnienia, nie utrudniały one prowadzenia pojazdu w żaden sposób, były tanie i bardzo łatwe do zamontowania, a dopasowanie ich do wymiaru szyb w samochodzie i nałożenie ich na powierzchnię zwykle nie zajmowało więcej niż kilka minut, i mogło być wykonane nawet w trakcie trwania pokazu. Inną popularną metodą było zastosowanie lakieru ściemniającego szyby, choć taka przeróbka była oczywiście o wiele droższa i trudniejsza do zrobienia, jednak wielu kierowców twierdziło iż jest o wiele trwalsza niż zastosowanie naklejek.

Lakier, nakładany bezpośrednio na szybę, tworzył na niej warstwę przyciemniającą, nieco mniej przeźroczystą niż większość używanych naklejek, jednak w przeciwieństwie do nich, częściowo pochłaniał promienie słoneczne, ułatwiając kierowanie pojazdem i zapewniając o wiele lepszą widoczność w przyciemnianych szybach. Była to jednak dość droga metoda, a sam lakier był trudny do usunięcia i dość podatny na uszkodzenia, dlatego w większości przypadków był on nakładany na wewnętrzną stronę szyby. Obydwie te metody przyciemniania szyb miały swoich sympatyków, a każda z nich miała swoje zalety i wady, dlatego też były one równie często wybierane przez kierowców.