Suplementy po treningu

W 1832 roku odkryto kwas betametyloguanidynooctowy czyli inaczej kreatyna, która wspomaga odchudzanie po treningu i dodatkowo jest to związek chemiczny, który jest pochodzenia organicznego i w gruncie rzeczy pełni dość duza rolę w naszym organizmie. Przede wszystkim wykorzystany z rozsądkiem może być naprawdę. Głównym składem kreatyniny jest arginina, glicyna i metioniny, tak więc prawie w 100 procentach przypomina białko. 

Co spożywać po treningu? 

kreatyna - sklepMięśnie w 98 procentach sa zbudowane z kreatyny, pozostałe 2 procent kreatyny znajdziemy w narządach wewnętrznych.  Jest to zatem podstawowy budulec mięśniowy i warto jeżeli sporo ćwiczymy, zwłaszcza siłowo, stosować tego typu suplementy. Najbardziej znanym rodzajem kreatyny jest monohydrat kreatyny,jest to podstawowa i najłatwiejsza do kupienia forma kreatyny zwłaszcza jeżeli ktoś stosuje jej dużo. Kolejnym jest jabłczan kreatyny, to połączenie kreatyny z kwasem jabłkowym, nie wykazuje do retencji wody w komórkach, w przeciwieństwie do monohydratu kreatyny. Monohydrat kreatyny wykazuje się wysokim działaniem anabolicznym, ale niestety  wysoką retencją wody, co zaś może być niekorzystne dla organizmu. Mowi się, ze kreatyna jest wręcz idealna na masę, cóż wszystko zależy czego potrzebujemy i na czym nam najbardziej zależy. Kreatyna głównie odpowiada za regenerację włókien mięśniowych i szybsze gojenie się ran, dodatkowo też kreatyna pomaga włączyć z długotrwałym stresem, dlatego kreatynę powinni suplementować nie tylko sportowcy ale zwykli zjadacze chleba, tylko w mniejszych ilościach.  Warto wiedzieć , ze kreatyny nie powinno się podawać bezpośrednio przed treningiem, bo wtedy nie przyniesie ona żądnych skutków, warto jednak stosować ją po treningu, wtedy kreatyna jest odpowiedzialna za wzrost masy beztłuszczowej. Nie ma przeciwwskazań, a by kreatyny nie stosować codziennie, można codziennie, warto tylko pamiętać, ze jest niemal identyczna jak białko, tak więc, obciążamy minimalnie wątrobę. ogólnie to kreatyna – sklep jest bardzo dobrze dostępna, zwłaszcza online, więc warto poszukać, cenowo różnie to wygląda – zależny jakiej gramatury szukamy, czy nawet smaku. 

Kupując kreatynę pomagamy sobie utrzymać odpowiednią masę mięśniowa, albo ją rozbudować jeżeli oczywiście zdrowo dodatkowo się do tego odżywiamy i prowadzimy aktywność fizyczną. Kreatynę kupimy niemal w każdym sklepie z suplementami, najlepiej jednak zamawiać przez internet wtedy jest nieco taniej, dodatkowo warto też wiedzieć, że każdy sklep ma swoje promocje.